af Christian Mosbæk Johannessen | 10. maj 2024
Formål Formålet med denne arbejdspakke er a) at udarbejde en designguide til udvikling af didaktiske læremidler og eksemplariske forløb med fokus på teknologiforståelse som faglighed i folkeskolen til brug i de andre arbejdspakker, b) at afprøve forløb fra de andre...
af Christian Mosbæk Johannessen | 9. maj 2024
En udfording i arbejdet med læremidler til digital teknologiforståelse er at gøre det muligt at at eleverne ikke blot kan modificere og konstruere, men også reflektere over teknologiernes påvirkning af eget liv og det omgivende samfund. Eksisterende...
af Christian Mosbæk Johannessen | 8. maj 2024
Formål Dette delprojekt skal udvikle viden om didaktik for digital myndiggørelse som en del af teknologiforståelse som en selvstændig faglighed. Denne viden vil kunne understøtte undervisning i teknologiforståelse i både skole og ungdomsuddannelse. Den fagdidaktiske...
af Christian Mosbæk Johannessen | 6. maj 2024
I et klasseværelse sidder en gruppe elever og ryster en lille ”dims” – en såkaldt mikro:bit. Mikro:bitten er en del af noget blokprogrammering, som eleverne ændrer og udvikler undervejs. Spørgsmålet er nu bare: Hvor er matematikken? Og hvordan tydeliggør vi...
Seneste kommentarer