Tilbage
Viser1-4 af4 resultater
FabLearnDK 2024

FabLearnDK 2024: Praksisfaglighed & teknologiforståelse 

13/02/2024

Forventningen til den årlige Fablearn DK konference, arrangeret af Fablab@School i samarbejde med Videnscenter for Digital Teknologiforståelse, er høj. Konferencen samler undervisere, forskere og andre fagpersoner, der interesser sig for og arbejder med digital teknologiforståelse og praksisfaglighed i skole, til udforskning og deling af erfaringer. Konferencen finder sted d.18.4.24 og …

Gymnasieelever med mobiltelefoner

Gymnasieelever vil gøre digital teknologiforståelse obligatorisk

06/12/2023

Formand for Danske Gymnasielevers Sammenslutning Asger Kjær Sørensen, og Professor Ole Sejer Iversen fra Aarhus Universitet sætter her fokus på, hvorfor digital teknologforståelse skal være en obligatorisk del af undervisningen i det almene gymnasium.   Asger Kjær Sørensen repræsenterer ca. 80.000 gymnasieelever. Ole Sejer Iversen centerleder i Videnscenter for Digital Teknologiforståelse. …

Pige arbejder med robot i digital teknologiforståelse

Teknologiforståelser i uddannelsessystemet

30/06/2023

I dette særnummer af Læring og Medier (LOM) behandles teknologiforståelse som faglighed på tværes af dagtilbud, grundskole, gymnasiale uddannelser, erhvervsuddannelser samt videregående uddannelser.  I særnummeret af det videnskabelige tidsskrift Læring og Medier behandles teknologiforståelse som faglighed på tværs af dagtilbud, grundskole, gymnasiale uddannelser, erhvervsuddannelser samt videregående uddannelser og kapacitetsopbygning til …