Gymnasieelever vil gøre digital teknologiforståelse obligatorisk

6. december 2023

Formand for Danske Gymnasielevers Sammenslutning Asger Kjær Sørensen, og Professor Ole Sejer Iversen fra Aarhus Universitet sætter her fokus på, hvorfor digital teknologforståelse skal være en obligatorisk del af undervisningen i det almene gymnasium.

Asger Kjær Sørensen repræsenterer ca. 80.000 gymnasieelever. Ole Sejer Iversen centerleder i Videnscenter for Digital Teknologiforståelse. Han leder forskningsgruppen, der skal udvikle læringsmål for digital teknologiforståelse med progression fra skole til ungdomsuddannelser sammen med lærere og fagmiljøer.

Læs hele kommentaren om obligatorisk undervisning i digital teknologiforståelse

https://www.altinget.dk/fonde/artikel/gymnasieelever-og-forskere-ingen-skal-kunne-gennemfoere-gymnasiet-uden-fundamental-forstaaelse-for-digital-teknologi

Andre nyheder

Skoler og gymnasier udvikler digital teknologiforståelses-faglighed med videnscenter

Skoler og gymnasier udvikler digital teknologiforståelses-faglighed med videnscenter

Kunstig intelligens i grundskolen: Tre nedslag fra Søborgmødet

Kunstig intelligens i grundskolen: Tre nedslag fra Søborgmødet

FabLearnDK 2024: Praksisfaglighed & teknologiforståelse

FabLearnDK 2024: Praksisfaglighed & teknologiforståelse

Teknologiforståelser i uddannelsessystemet

Teknologiforståelser i uddannelsessystemet